Strona głównaEmeryturaZUS robi porządki. W archiwach

ZUS robi porządki. W archiwach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych porządkuje swoje archiwa. Dzięki porozumieniu z Naczelną Dyrekcja Archiwów Państwowych już w przyszłym roku w zusowskich archiwach przybędzie 28 km wolnego miejsca.
Porządkowanie swoich archiwów ZUS rozpoczyna od likwidacji zbędnych już kart ewidencyjnych. W dotychczas obowiązującym porozumieniu z Archiwami Państwowymi okres przechowywania tego typu dokumentów ustalono na 30 lat. Zawarte w piątek 3 czerwca porozumienie skraca ten czas do lat dwóch.

- Karty ewidencyjne nie są nam już do niczego potrzebne. Zawarte w nich informacje dotyczące wysokości wypłacanych świadczeń są dostępne w naszym systemie informatycznym oraz w samych aktach świadczeniowych - tłumaczy Sławomir Wiśniewski, koordynator ds. dokumentacji archiwalnej i optymalizacji procesów ZUS.

Liczba zgromadzonych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych kart ewidencyjnych odpowiada dziś długości trasy Warszawa - Wołomin. Zwolniona po ich likwidacji powierzchnia zostanie przeznaczona na akta świadczeniowe, a także pomieszczenia biurowe.

- To pierwszy krok na drodze do weryfikacji całości gromadzonej w Zakładzie dokumentacji. Na częściowe opróżnianie naszych archiwów pozwala nam postępująca informatyzacja Zakładu - mówi Michał Jonczynski, wiceprezes ZUS nadzorujący pion administracyjny.

ZUS

Tagi: zus, archiwum

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Hospicja.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy