08-07-2008
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ruszył blog rzecznika prasowego, Mikołaja Skorupskiego. Będzie można w nim znaleźć odpowiedzi na najbardziej nawet frapujące pytania dotyczące systemu ubezpieczeń społecznych, składek i świadczeń.
„Takiej formy komunikacji brakowało nam wszystkim” - przekonuje Mikołaj Skorupski. „W pismach wysyłanych przez ZUS do klientów nie sposób wszystkiego wyjaśnić prostym językiem, a takie kanały komunikacji jak gazetka „ZUS dla Ciebie” siłą rzeczy mają ograniczoną objętość i nie wszystkie wyjaśnienia udaje się tu zmieścić.” – wyjaśnia.
Blog, czyli forma internetowego dziennika, umożliwia publikowanie wyjaśnień tak często, jak to tylko potrzebne. Autor nie musi się także ograniczać powierzchnią lub liczbą stron - w Internecie nie ma to żadnego znaczenia. O czym będzie pisał rzecznik w swoim blogu?
„Chcę przybliżyć problematykę prawną, przypominać o najważniejszych obowiązkach płatników i o prawach ubezpieczonych. Wyjaśnię zasady nabywania uprawnień do świadczeń. Blog Rzecznika ZUS jest więc swoistym wortalem tematycznym poświęconym zagadnieniom z zakresu ubezpieczeń społecznych” - tłumaczy Mikołaj Skorupski. „Zdecydowałem się na taką formę kontaktu, by ułatwić wszystkim naszym klientom korzystanie z usług ZUS i przekonać państwa, że nie jest to wcale takie skomplikowane, a nasza instytucja nie jest taka zła, jak się o niej mówi” - przekonuje rzecznik.
Blog rzecznika dostępny jest na stronie internetowej .