22-12-2008
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
ZUS uruchomił nową usługę: Telefoniczny Serwis Informacyjny w skład którego wchodzą automatyczny system informacyjny, nazywany systemem IVR (z ang. Interactive Voice Response) oraz infolinia w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych.
Serwis jest dostępny z sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych pod następującymi numerami telefonów:
• 0 801 044 044 - dla użytkowników telefonów stacjonarnych,
• 22 43 33 000 - dla użytkowników telefonów komórkowych i/lub stacjonarnych.
Opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora.
System IVR - przeznaczony dla wszystkich grup klientów Zakładu (płatników składek, ubezpieczonych, emerytów i rencistów, zasiłkobiorców oraz lekarzy) - jest czynny przez 24 godziny na dobę i we wszystkie dni w roku. Zapewnia ciągły i szybki dostęp do aktualnych, podstawowych informacji z zakresu ubezpieczeń społecznych. System pozwala również (po podaniu przez osobę dzwoniącą własnego kodu pocztowego) na ustalenie adresu terenowej jednostki organizacyjnej ZUS.
Natomiast infolinia emerytalno-rentowa oferuje klientom dostęp do informacji ogólnych dotyczących m.in.:
• warunków wymaganych do uzyskania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych i dodatków pieniężnych,
• sposobów ustalania i przeliczania podstawy wymiaru świadczeń i okresów ubezpieczenia,
• zasad obsługi kalkulatora emerytalnego.
Połączenie z konsultantem infolinii jest możliwe w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00