03-12-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił automatyczny, telefoniczny system informacyjny IVR. System ten jest czynny przez 24 godziny na dobę i we wszystkie dni w roku. Umożliwia uzyskanie aktualnych informacji dotyczących na przykład wysokości świadczeń i składek, zmian w systemie ubezpieczeń społecznych, koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
W celu uzyskania informacji do ZUS – u możemy zadzwonić zarówno z telefonu stacjonarnego, jak i komórkowego. Nowa usługa jest przeznaczona dla wszystkich klientów Zakładu, tj. płatników składek, ubezpieczonych, emerytów i rencistów, osób pobierających zasiłki oraz lekarzy.
Wyboru interesującego nas zagadnienia dokonujemy za pomocą klawiszy numerycznych telefonu (wybieranie tonowe). Po przyjęciu zgłoszenia system IVR wyszukuje informacje i automatycznie je odczytuje.
Numery telefonów automatycznego systemu informacyjnego:
0 801 044 044 - dla użytkowników telefonów stacjonarnych
22 43 33 000 - dla użytkowników telefonów komórkowych i/lub stacjonarnych
Opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora.